Battlefield 3: Decydujące starcie to bezlitosna wojna błyskawiczna na czterech rozległych mapach. Przełamuj linie wroga, pędząc po polu walki szybkimi i zwrotnymi motocyklami crossowymi. Odpieraj naloty, korzystając z nowych, lekkich pojazdów przeciwlotniczych. Koordynuj natarcia i broń się w klasycznym trybie Przejęcie flagi. Desantuj z powietrza wozy bojowe, aby zyskać przewagę i w okamgnieniu odwrócić bieg wydarzeń.