Valguero to kraina, w której średniowieczna legenda i starożytna pamięć splatają się ze sobą, a jej faliste wyżyny i Białe Klify ocienione są rozpadającymi się reliktami, dawno odzyskanymi przez czas. Od zamarzniętej tundry odrodzonej w złotej mgle po rzeki lawy, które przecinają zacienione doliny, każdy biom opowiada historię o królestwach, które powstały i upadły, oraz o ocalałych, którzy odważyli się wyrzeźbić swoje miejsce pośród ruin. Zarówno piękna, jak i brutalna, Valguero to kraina, która wystawia na próbę nie tylko twoją siłę, ale i ślad, jaki po sobie pozostawisz. Wkrocz do odrodzonego świata, gdzie klasyczne Valguero odrodziło się w ARK: Survival Ascended – ostrzejsze, bardziej dzikie i bardziej śmiercionośne niż kiedykolwiek. Valguero obejmuje: - Ponad 63 kilometry kwadratowe lądu i morza, gdzie każdy zakątek skrywa cuda i niebezpieczeństwa czekające na odkrycie. - Dziesięć odrębnych biomów, od lśniącej, odmienionej tundry, gdzie piękno skrywa zabójczy chłód, po strzeliste sekwoje, rozległe Białe Klify, gęste dżungle, zamarznięte pola śnieżne, lasy sosnowe i dębowe, świetlisty ocean i głębiny morskie, a także mroczną otchłań Rowu Aberracji. Każde środowisko opowiada historię, a przetrwanie wymaga zarówno sprytu, jak i odwagi. - Megaraptor, przerażający drapieżnik szczytowy, który skradał się w milczeniu, a jego przenikliwe spojrzenie i bezlitosne ciosy zamieniały go w koszmar. Ten złowrogi łowca dominuje w ostatecznym starciu Valguero z bossem. - Skalne Smoki gniazdujące w Rowu Aberracji, wymagające od ocalałych zaryzykowania zejścia w głąb, by zdobyć nagrodę. - Deinonych, skaczący z klifów łowca, którego sierpowate pazury z przerażającą szybkością trafiają w ofiary, rozdzierając je na kawałki, gdy ich ofiary walczą. - Staw czoła terrorowi Żniwiarzy w Okopach Aberracji Valguero, gdzie przetrwanie ich ataku może dać ci szansę na przejęcie kontroli nad jedną z tych śmiercionośnych, pięknych, żywych broni. - Labirynt jaskiń i pieczar, od lśniących komnat po otchłanne głębiny. W lasach sekwoi dziki pajęczy strażnik nawiedza wejścia do zapomnianych jaskiń, wszechobecne zagrożenie w cieniu. - Rozrzucone ruiny i starożytne monumenty, szepczące historie o królestwach i ocalałych zaginionych w czasie. Z krajobrazami tak zapierającymi dech w piersiach, jak bezlitosnymi, Valguero oferuje próbę przetrwania, jakiej nie znajdziesz nigdzie indziej. Czy sprostasz wyzwaniom tego tygla, czy też zostaniesz pochłonięty przez jego cienie?