Osamotnieni, nadzy, odwodnieni i głodni na rozległej pustyni, nawet najbardziej doświadczeni ocaleni z ARK muszą szybko znaleźć wodę, polować na żywność, zbierać plony, wytwarzać przedmioty i budować schronienie, aby mieć jakąkolwiek szansę na przetrwanie. Wykorzystaj umiejętności doskonalone na odległej wyspie ARK, aby zabijać, oswajać, hodować i dosiadać nowych, fantastycznych stworzeń, które ewoluowały, aby przetrwać w niezwykle trudnych warunkach pustyni, w tym… SMOKI! Podróżuj tam i z powrotem pomiędzy wyspą a pustynią, aby połączyć siły z setkami graczy z obu światów lub grać lokalnie! ODKRYJ NOWY ŚWIAT Scorched Earth przenosi graczy ARK do zupełnie nowej krainy, składającej się z sześciu unikalnych biomów o tematyce pustynnej – wydm, wysokiej pustyni, gór, kanionów, badlands i oaz – każdy z własną estetyką i ekosystemem. Pełno ruin, gejzerów i skomplikowanych starożytnych systemów jaskiń, ocaleni znajdą zupełnie nową granicę do odkrycia i opanowania. Oswajaj nowe stworzenia Biomy Spalonej Ziemi są pełne nowych, niebezpiecznych stworzeń, a nieustraszony ocalały przekona się, że wiele z nich można oswoić. Między innymi poprowadź karawanę przypominających wielbłądy Morellatopsów lub zrzuć ogień na wrogów z grzbietu żywiołowej wiwerny. Uważaj na swój krok, bo możesz przyciągnąć Robaka Śmierci! WYTWORZYJ PONAD 50 NOWYCH PRZEDMIOTÓW Wykorzystując zasoby, które uda im się wspólnie zdobyć, ocaleni mogą stworzyć nowe, wyjątkowe stroje i konstrukcje, które pozwolą im pokonać upał, a także nowe narzędzia, które pomogą im przetrwać w tym odludnym środowisku. Gracze mogą używać biczów, bumerangów, miotaczy ognia, pił łańcuchowych i wielu innych rzeczy do obrony, a także takich rzeczy, jak namioty, studnie, turbiny wiatrowe i rafinerie ropy naftowej, aby zapewnić swoim bazom zasoby. Kreatywnie użyte narzędzia te mogą otworzyć zupełnie nowe strategie przetrwania, samoobrony lub epickich wojen plemiennych. PODKRYWAJ NOWE WYZWANIA Przygotuj się na niebezpieczne burze z wyładowaniami elektrycznymi, oślepiające burze piaskowe, oszałamiający udar cieplny i uwolnij moc tajemniczych obelisków, aby stanąć twarzą w twarz z najgroźniejszym w historii bossem ARK – okrutną Manticore! Czy chroni potężną broń, cenny relikt, czy też tajemnice samej ARK? Tylko ocaleni, którzy mają odwagę stawić czoła tej przerażającej bestii, poznają prawdę.