Budząc się na „Aberration”, opuszczonym, niesprawnym ARK z rozbudowanym podziemnym systemem biomów, ocaleni stają przed egzotycznymi nowymi wyzwaniami, jakich nie było nigdy wcześniej: ekstremalnie radioaktywne światło słoneczne i zagrożenia środowiskowe, tyrolki, wingsuity, sprzęt wspinaczkowy, jaskiniowe mieszkania, akumulatory i wiele więcej, a także stajnia niezwykłych nowych stworzeń czekających w tajemniczych głębinach. Ale uważaj na „Nameless”: nieustępliwych, przepełnionych żywiołami humanoidów, które ewoluowały w okrutne, nienawidzące światła potwory! Na Aberration ocaleni odkryją ostateczne sekrety ARK i dowiedzą się, co przyszłość przyniesie tym wystarczająco silnym i sprytnym, aby przetrwać! ARKA POSZŁA NIE TAK Aberration umieszcza ocalałych na uszkodzonej ARK: jej wewnętrzna atmosfera wyciekła, co spowodowało powstanie surowej powierzchni z intensywnym promieniowaniem i mnóstwem bujnych biomów pod ziemią. Z powodu awarii systemów konserwacyjnych tej ARK, liczne zagrożenia, stworzenia i natura środowiska przedstawiają ekscytujący nowy świat do eksploracji i opanowania. OSWOJENIE NOWYCH STWORZEŃ Złap i oswój czternaście nowych typów stworzeń o niesamowitych zdolnościach! Wspinaj się po ścianach i szybuj w powietrzu na samokamuflującym się Rock Drake'u, trzymaj ciemność na dystans jednym z czterech przyjaznych „Lantern Pets” lub chwytaj i rzucaj wieloma stworzeniami jednocześnie za pomocą ogromnego „Cave Crustacean” lub — jeśli jesteś wystarczająco odważny — pozwól przerażającej „Reaper Queen” zapłodnić cię i spłodzić okrutną męską formę życia Reapera, którą możesz oswoić i kontrolować. TWÓRZ PONAD 50 UNIKALNYCH PRZEDMIOTÓW Dzięki 30 nowym Engramom, które przyspieszą twoje wytwarzanie, będziesz mieć teraz dostęp do kilofów do wspinaczki jaskiniowej, szybujących wingsuitów i tyrolek, aby przemierzać tę nową ARK. Zdominuj surowe środowisko i chroń się za pomocą strojów ochronnych, latarek, granatów hukowych, baterii, pałek świetlnych, dział elektromagnetycznych i wielu innych. Rozwijaj się, zbierając nowe zasoby, używając koszy wędkarskich i kolektorów gazu. POKONAJ NOWE WYZWANIA Wraz z awarią systemów konserwacyjnych tego nowego ARK, trzęsienia ziemi, narażenie na promieniowanie, wycieki gazu i komory Element to jedne z wielu zagrożeń, z którymi ocaleni nauczą się radzić sobie w pięciu nowych głównych biomach Aberration, zarówno nad ziemią, jak i pod powierzchnią. INTRYGUJĄCA FABUŁA Przygotuj się na stawienie czoła przerażającemu zagrożeniu czyhającemu w najgłębszych otchłaniach Aberration, odkrywając ostateczne sekrety ARK i dowiadując się więcej o przyszłości samego Ark!