OVIVO
OVIVO is een fascinerend platformspel met een ongewone speelwijze, waar alles even eenvoudig is als het onderscheid tussen zwart en wit. Het is een metaforisch spel vol illusies en verborgen boodschappen. In de wereld van OVIVO leven Zwart en Wit harmonieus samen. Ze bewaren het evenwicht door zich constant ineen te strengelen en elkaar te vervangen. Het hoofdpersonage OVO is geboren uit deze twee helften en kan omschakelen tussen beide. OVO reist doorheen de metaforische wereld, overwint gevaren en verzamelt mysterieuze symbolen. Deze symbolen helpen om het verhaal van deze wereld te ontdekken, maar je beslist zelf hoe je ze interpreteert. Kenmerken: - Stromingsmechanica. In wit oefent de zwaartekracht een neerwaartse kracht uit, in zwart een opwaartse. Bij de overgang van de ene kleur naar naar de andere blijft het momentum behouden en kan OVO langs de grens ervan zweven alsof hij wordt meegevoerd door een stroom. - Fascinerend artwork. De allegorische wereld van OVIVO zit vol verborgen afbeeldingen en optische illusies. - Meditatieve ambient soundtrack van Brokenkites. - Ontwerp zonder woorden. Het spel bevat zo goed als geen tekst en het verhaal wordt verteld door middel van de gameplay en beelden.