Let op: Train Sim World 2: Great Western Express is vereist als afzonderlijke aankoop om de content van deze uitbreiding te kunnen gebruiken. Diesel Legends of the Great Western (Diesellegendes van de Great Western) biedt een geheel nieuw perspectief door de treincabines van weleer. Een tijdperk voor HST's en Turbo's; Westerns en erfgoed treins heersten, en jij kunt de controle over deze lang vervlogen diensten overnemen in Train Sim World 2. Met de BR Class 52, Class 101 en Class 08 bevat deze collectie voor Great Western Express geheel nieuwe gameplay die de vroege jaren '70 representeert, met door locs getrokken treinen op de snelle lijnen en mechanisch aangedreven DMU's op forensenritten, met rangeerbewegingen en verplaatsingen van leeg materieel op Old Oak Common. Door een selectie boeiende scenario's en een geheel eigen dienstregeling worden de diensten van de jaren '70 weer tot leven gewekt.