The Dark Eye: Chains of Satinav
Vervul je lot! In Andergast, waar de mensen bekendstaan als nogal bijgelovig, wacht Koning Efferdan op hoog staatsbezoek. Eeuwenlang heeft het koninkrijk in de clinch gelegen met het aangrenzende Nostria, maar nu worden de eerste stappen richting blijvende vrede gezet. De koning wordt echter geplaagd door een zwerm kraaien. De vogels zijn ongewoon agressief en vallen zelfs mensen aan. Bovendien zijn er mensen onder de bewoners van Andergast die zweren dat de kraaien hen vreselijke nachtmerries bezorgen. Als de agressieve dieren zelfs het kasteel binnendringen, zoekt de koning een goede vogelvanger. Dat is voor de jonge Geron de kans om te bewijzen dat zijn reputatie als onheilsbrenger die hem al van kleins af aan achtervolgt, onterecht is. Na een audiëntie bij de koning krijgt hij de prestigieuze taak toegewezen. De opdracht blijkt echter niet alleen onverwacht lastig, maar wordt ook de eerste stap van het mooiste avontuur van zijn leven, waarvoor hij naar de grenzen van de bekende landen van Aventuria en verder gaat. Met een geschiedenis van meer dan 25 jaar is The Dark Eye een van Europa's bekendste roleplayingmerken. Naast de populaire avonturen voor pen & papier is TDE ook de inspiratie geweest voor een succesvolle serie computergames. The Dark Eye: Chains of Satinav dompelt de spelers helemaal onder in de wereld van Aventuria, waar ze een verbluffend verhaal beleven en gebieden verkennen die nog nooit zijn voorgekomen in een TDE-videogame.