Streets of Rogue
Streets of Rogue is een rogue-lite over de keuze van de speler, vrijheid en anarchistisch plezier. Het spel haalt inspiratie uit snelle top-down rogue-lites en voegt uiteenlopende, experimentele, opkomende gameplay-elementen toe van simulaties en RPG's. In plaats van in een grot, speelt het spel zich af in een functionele, procesmatig gegenereerde stad, waar ingewikkelde AI de bewoners informeert uit alle lagen van de bevolking, die gewoon proberen overleven in hun dagelijkse activiteiten. Om vooruitgang te boeken moet de speler specifieke missiedoelen behalen op elke mogelijke manier door het gebruik van hun speciale karaktereigenschappen, voorwerpen, en de omgeving. Speel jij als soldaat die eerst schiet en dan vragen stelt? Een sluipende dokter die chloroform en slaappijltjes gebruikt om de oppositie te verslaan? Of wat dacht je van een gorilla die andere gevangen gorilla's bevrijdt om een klein gemobiliseerd gorillaleger te vormen?