Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Shadow Tactics is een hardcore geheim tactiekspel die zich afspeelt in Japan tijdens de Edoperiode. Leid een team dodelijke specialisten en sluip in de schaduwen van tientallen vijanden. Kies je benadering voor het infiltreren van machtige kastelen, besneeuwde gebergten of verborgen boskampen. Zet vallen, vergiftig je tegenstanders of vermijd juist al het vijandelijk contact. De groep bestaat uit erg verschillende persoonlijkheden. In eerste instantie lijkt samenwerking onmogelijk. Maar na verloop van tijd, groeit het vertrouwen en worden er vriendschappen gesloten. De karakters ontwikkelen hun eigen dynamiek en ieder lid moet zijn eigen, persoonlijke demonen onder ogen zien. Eén van de leiders van dit team is Hayato, een lenige ninja, die zich stilletjes een weg baant door de vijanden, met zijn zwaard en shuriken in de aanslag. Samoerai Mugen prefereert een krachtigere benadering en kan meer vijanden tegelijk verslaan, maar is daardoor minder flexibel. Aiko is een meester in camouflage en leidt vijanden af door zich als geisha te vermommen. Het straatkind Yuki zet vallen en lokt vijanden naar hun dodelijk noodlot. De mysterieuze schutter Takuma vertrouwt op zijn sluipschuttersgeweer en schakelt de vijanden op afstand uit. De speler moet bij iedere uitdagende missie zijn opties zorgvuldig afwegen: hoe zullen de karakters zich gedragen als team? Wie is het meest geschikt voor elke taak? Hoe kunnen ze de missies het beste laten slagen? Bedenk je eigen ingenieuze tactieken om vijanden te verslaan en missies te voltooien.