Hunt: Showdown 1896 - Bark, Bone and Blood
Deze DLC bevat 1 jager, 2 wapens en 1 hulpmiddel: - Iron Bark (jager) - Bonecutter (Rival 78) - Hunter's Guide (LeMat) - Traitor's Tooth (knokkelmes) Kruipend door sneeuw en maden, glijdend over bloed en ijs. Het was hun eerste winter en hun eerste herinnering, eindigend met de warme, wilde adem van een jonge, hongerige wolf. Maar de wolf kreeg medelijden met het magere hapje en nam het mee naar huis om op te voeden. Pups deelden hun warmte gretig en de ouderen deelden hun voedsel gul. Oud en jong probeerden het kind te leren jagen maar slaagden daar niet in, al groeide het wel op tot een sterk exemplaar. Op een nacht verdween het wolvenkind, de roedel maakte zich vier dagen lang vreselijk veel zorgen. Op de vijfde dag keerde het kind terug, de lijken van een dozijn hebzuchtige bosmensen stuk voor stuk het hol binnenslepend. De magen en de geesten van het roedel werden er wekenlang mee gevuld, al ging het respect wat deze daad opleverde niet langer dan een seizoen mee. De oudere wolven stierven en de jonge pups bleven achter om hun eigen territorium te vinden en eigen roedels te vormen. Nog niet eens volwassen was het kind opnieuw een wees. Dorpelingen kwamen en waren uit op het hoofd van het wolvenkind, hun kogels en vuur verwoestten het bos. Ze joegen ver van huis op het kind en vele seizoenen lang... seizoenen vol angst die het vlees van de botten van het wolvenkind deden verdwijnen. Wanhopig en verwilderd reten ze de keel van het eerste wezen dat ze aantroffen open en deden zich woest tegoed. Langzaam kwamen ze weer bij zinnen en roken een bekende geur: dit was een van hun oude wolvenkinderen. Gehuil doorboorde de wind, een waarschuwing voor de jacht. De wolvenman rende snel door de kracht van een hartig maal. Verzwakt in het hart maar sterk in het vlees, trok de wolvenman zich terug in de bergen, nog steeds aan alle kanten opgejaagd door zijn oude, meedogenloze familie. Boven op de hoogste bergtop kon hij nergens meer heen. De wolvenman zou hier kunnen sterven, belast met de schuld door verraad, of zichzelf met hand en tand bevrijden van de schaamte. En zo geschiedde, de Iron Bark daalde af van de bergtop, zijn maag gevuld en zijn huid verwarmd door vachten die hij nog niet had bij de beklimming.