Book of Demons
Book of Demons is een hybride hack & slash- en kaartspel waarin jij zelf bepaalt hoe lang een missie duurt. Gebruik magische kaarten en ga in de kerkers van Old Cathedral de strijd aan met de legers der duisternis om het geterroriseerde Paperverse uit de klauwen van de Archdemon te redden! Decks bouwen en kaarten - Het is niet per se een kaartspel, maar maakt wel gebruik van kaarten waar voorwerpen, spreuken en vaardigheden op staan. Aan jou de taak om je hand strategisch op elke situatie aan te passen. Je kunt je kaarten upgraden met runen en je kunt veel varianten vinden met allerlei bonussen; Legendaries zijn ontzettend episch, maar moeilijk om te bemachtigen. Sessies op maat met Flexiscope - Book of Demons houdt rekening met je tijd. Deze game beschikt namelijk over de Flexiscope-engine waarmee je het spel kunt verdelen in sessies van elke lengte. Het spel leert daarnaast zelfs je game-tempo en voorspelt dan hoe lang de volgende sessie gaat duren. Unieke mechanica - Book of Demons kenmerkt zich vooral door de simpele bewegingen en vechtmechanica vergeleken bij andere hack & slash-games. Er is bijna altijd te weinig tijd om alle obstakels zoals monsterschilden, vijandelijke spreuken, vergif en neergevallen kaarten weg te klikken, waardoor timing, kaartkeuze en de volgorde van uitvoering van cruciaal belang zijn. Hack & Slash in de wereld van Paperverse - Het verhaal van Book of Demons speelt zich af in Paperverse, een wereld die volledig binnen een pop-upboek schuilgaat. Dit is een verhaal over goed en kwaad in een wereld die gered moet worden van pure verdorvenheid. Klinkt dat bekend in de oren? Book of Demons is geïnspireerd op de duistere, sombere sferen van de eerste Diablo-game, en is deels eerbetoon en deels parodie op hack & slash-klassiekers. Comfortabele gameplay - Veel onderdelen van Book of Demons zijn ontworpen met het oog op comfortabele gameplay. Zo worden interessante plekken bovenaan je scherm gemarkeerd en onthuld zodra je in de buurt komt. Je personage laat ook voetsporen achter, waardoor je makkelijk de weg terug kunt vinden of routes kunt zien die je al hebt afgelegd zonder dat je de kaart hoeft te openen." Uitdagende content na het einde - Het duurt gemiddeld ongeveer tien uur om de campagne te voltooien met een enkele klasse. Het hoogste niveau bereiken met een personage en alle hogere Freeplay-moeilijkheidsgraden en Quests onder de knie krijgen, neemt echter veel meer tijd in beslag. De Roguelike-modus bevat daarnaast nog een ander uitdagingsniveau waarbij sprake is van permadeath, beperkte genezing en nog meer obstakels die je moet zien te overwinnen.