Vesta
Vesta er en oppvakt seks år gammel jente som bor i en øde underjordisk labyrint – ruinene etter en tidligere harmonisk by der det bodde mennesker og perfekte maskiner. Selv om dette kan være en ensom verden, får hun selskap av robotvennen BOT. Den gir henne råd og oppfordrer henne til å gjøre oppgavene hun får tildelt, men den vet mer enn hva den gir uttrykk for. For å kunne overleve i de passive, men ugjestmilde omgivelsene, gir BOT Vesta en ekte hjelper: DROID. Han er kanskje litt røff i kantene, men han kan utføre fysiske oppgaver som ville vært umulige for selv voksne mennesker, og definitivt for en liten jente. Dessuten er han et perfekt våpen når Vesta må forsvare seg mot farene som lurer i den forlatte byen. Bli med Vesta å utforske ulike miljøer gjennom 36 brett fulle av hindringer og robotfiender. Hun må bruke både kløkt og kraften i DROID for å ta seg gjennom det varierte landskapet, fordele den lille mengden energi i komplekset riktig, løse de utallige gåtene hun kommer over, og til og med kjempe for å overleve. Men først og fremst må hun finne sannheten.