Past Cure
Past Cure er en mørk, psykologisk grøsser som utydeliggjør linjene mellom drømmer og virkelighet. En intenst, filmaktig og historiedrevet opplevelse som utfordrer spilleren til å bruke spesielle mentale evner for å overleve. Etter flere år med tortur bor tidligere elitesoldat Ian et trygt hus sammen med sin bror, hvor han sliter med hukommelsestap og effekten av eksperimentene han ble tvunget til å holde ut. I et forsøk på å avsløre tankenes skjulte kraft, etterlot fangevokterne ham preget av nødeløse mareritt, synsevner og ustabile krefter som manipulering av tid og telekinese. Drevet av et desperat behov for å vite sannheten og en tørst etter hevn, drar Ian med hjelp av sin bror ut på en gripende jakt etter hjernen bak denne sammensvergelsen. Han håper å finne ut hva fiendene hans faktisk har gjort med ham, og hvorfor. Etter hvert som Ian kaster seg inn i en kriminell underverden på jakt etter sin eneste ledetråd, tvinges han mer og mer til å bruke sine mentale krefter for å overleve. Men hver gang han bruker dem, blir sinnet hans enda mer løsrevet fra virkeligheten og avslører en enda mørkere kraft. Spillfunksjoner – En historedrevet, overnaturlig grøsser Past Cure er en filmaktig, historedrevet opplevelse hvor spilleren følger kampen til en knust mann på leting etter de manglende bitene i sinnet sitt. Med intense filmsekvenser og spennende historieelementer gjennom alle nivåer, kan spillerne bevege seg gjennom en uforutsigbar historie helt til den er slutt. – Handling vs. stealth Vær modig og angrip fiendene med tidsmanipulerende skuddvekslinger og brutale, kjeveknusende kombinasjoner. Eller velg stelth-tilnærmelsen hvor unnvikende taktikk og smidige drap gir deg muligheten til å overliste fiendene i sillhet. Velg riktig tilnærming til hver situasjon, ettersom hver spillestil har ulike fordeler og ulemper. – Spesielle mentale evner Slipp den frigjorte kraften av Ians sinn løs mot de som frigjorde den. For å virkelig mestre Past Cure-opplevelsen, må spillerne bruke tidsmanupulering og astralprojeksjon for å få et forsprang på motstanderne og overvinne hindringer. – Drømmer vs. virkelighet Ians sinn er revet mellom den uklare, virkelige verden og den marerittaktige grusomheten av drømmene hans. Past Cure har kontraster mellom de kalde og brutale, kamporienterte nivåene av den virkelige verden, og en abstrakt drømmeverden med oppgaveløsing og overlevelse.