Spawn
Al Simmons, en gang i tiden den amerikanske regjeringens beste soldat og mest effektive snikmorder, ble nådeløst henrettet av sine egne menn. Senere sto han opp fra asken i sin egen grav som følge av en heller tvilsom avtale med mørkets krefter. Gjenfødt som en skapning fra helvetes dyp - en "hellspawn" - ble han kastet inn i Mortal Kombat-universet, hvor han skal kjempe om heder og ære mot andre Kombatants.