Bad North: Jotunn Edition
Bad North er et sjarmerende, men brutalt og taktisk «roguelite»-spill i sanntid. Forsvar det idylliske øyriket ditt mot en horde av invaderende vikinger mens du leder den desperate flukten til folket ditt. Sørg for at de lojale undersåttene dine utnytter den unike fasongen til hver av øyene maksimalt. Alt står på spill. Mislykkes du, vil bakken farges rød av dine undersåtters blod. Spillet er sjarmerende brutalt, med vakre, prosessuelt genererte øyer og søte soldater som står i sterk kontrast til krigens bloddryppende virkelighet. Det er du som trekker i slagenes avgjørende tråder ved å gi soldatene ordrer, som de gjør sitt beste for å utføre i kampens hete. Spillet har stor dybde, men er likevel enkelt å spille. Bak de intuitive kontrollene ligger en dynamisk stridssimulator som både er attraktiv for nye spillere og utfordrende for veteraner. Fortsett å slåss, krigere. Ikke for makt eller rikdom eller ære, men for håpet om at freden atter skal vende tilbake til de forblåste områdene i Bad North. ROGUELITE MED TAKTIKK I SANNTID: Utplasser og omplasser styrkene dine for å holde vikingene unna. Alle vikingene har sine egne motangrep, så du må velge kampene dine med omhu og være nøye med å planlegge evakueringen! Mister du en kommandant, er han borte for godt. Mister du alt, er spillet over! INTELLIGENT KONTROLL OVER STYRKENE: Det er du som trekker i rikets forsvarstråder og overvåker utplasseringen av styrker. Resten tar soldatene dine seg av, ved å forflytte seg og angripe intuitivt som svar på situasjonen de står overfor. PROSESSUELT GENERERTE ØYER: Hver av øyene er både stilistisk sjarmerende og unik i utformingen. Legg strategier for hver krik og krok, for du får bare én sjanse til å redde befolkningen fra den fiendtlige invasjonen. LÅS OPP OPPGRADERINGER: Et sterkere, smartere forsvar gir større utbytte. Bruk oppgraderingene til å utvikle undersåttene dine fra en lurvete milits til erfarne krigere.