War Hospital
Året er 1918. Du er major Henry Wells, en pensjonert britisk sanitetssoldat, tilkalt tilbake for å ta ansvar for et feltsykehus under marerittet av første verdenskrig. Underbemannet og underforsynt, er sykehuset den siste bastion av håp for utallige soldater på vestfronten. Hovedmålene dine er å opprettholde lagets moral, og å støtte krigsinnsatsen med soldatene du har behandlet. For å gjøre det, må du administrere sykehuset ditt for å ta ansvar for flommen av skadde soldater brakt inn etter hvert slag. Sørg for å innlegge pasientene etter prioritet før du behandler dem, planlegger operasjon eller overlater dem til deres skjebne... Ressursene er begrensede til tross for de stadig økende behovene... Lær deg å tilpasse deg en hver ny situasjon, og ta moralsk tøffe avgjørelser. Bestem deg for forbedringer til fasilitetene dine, og bruk den nyeste teknologien tilgjengelig innen militærmedisin. -Et spill med krigstema som feirer livet, ikke døden. -Møt prøvelsene og utfordringene til en av de blodigste krigene i historien. -Administrer personell, deres oppdrag og utmattethet. Leger, sykepleiere, ingeniører, du tar rekrutteringsbeslutningene. -Du tar de narrative valgene, som har en reell innvirkning på hvordan spillet utfolder seg. -Forskningsmuligheter for å introdusere forbedringer, for bedre å møte de endrende kravende -Spill utviklet med støtte fra Imperial War Museum, for en mer autentisk fordypningsopplevelse.