Undead
Denne fraksjonen består av de Udøde, med 7 nye enhetstyper og en spillbar kampanje med den unike Dramatisk Personae, Katherina von Dernsbach. Ved imperiets yttergrenser, under Fjellet ved Verdens Ende, ligger den gudsforlatte provinsen Sylvania. I lange tider har det vært et sted kjent for mystikk og lyssky aktiviteter, men skrekken tok for alvor over i Sylvana under Svartedauen, da nekromantikeren Vanhel kalte opp hærskarer av udøde. Siden den gang har Sylvana vært et forhekset land gjennomsyret av den svarteste magi. Greve Vlad von Carstein sitter ved makten i sitt urgamle slott, Drakenhof, og han er ambisiøs og tørster etter større makt. Imperiet herjes av indre konflikter, og Vlad ser muligheter. Han sender sine krigere inn til Mordheim på jakt etter Vyrdstein, men det er bare begynnelsen. Snart skal hans naboer av kjøtt og blod for alvor føle vampyrfyrstens vrede.