Train Sim World: DB BR 182 Loco Add-On
Merk: Rapid Transit (inkludert i Train Sim World) må kjøpes separat for å kunne dra nytte av denne tilleggsfunksjonen. Deutsche Bahn har bestilt 25 universallokomotiver for blandet ferdsel og kryssing av landegrenser, og har klassifisert dem som DB BR 182. Disse lokomotivene har blitt brukt som reserver der nødvendig, spesielt på pendlelinjer under oppgraderingen av flåten. Det samme gjelder Mitteldeutschland S-Bahn, som ikke mottok bestillingen på DB BR 1442-enheter raskt nok til å erstatte aldrende lokomotiver, så DB BR 182-er ble tatt i bruk med DoppelStock-vogner for å trekke eller skyve passasjertog. Lokomotivet DB BR 182 har en av verdens høyeste akselerasjoner og er berømt for sine melodiske motorer som spiller en do re mi-melodi idet det går fra stasjonen. Lokomotivtillegget for Train Sim Worlds Rapid Transit-ruten inneholder tre nye scenarioer og tilleggstjenester for servicemodus.