The Survivalists
En verden av eventyr og muligheter Øya lever! Her på din nye hjemplass får du oppleve at dag blir til natt, mens du utforsker og avdekker hemmelighetene der. Jakt på (eller bli jaktet på av) dyr som kan gi deg mat, pluss en rekke mytiske fiender, som ikke nødvendigvis blir glade for å se deg. Oppdrag får du av en mystisk fremmed eller finner skylt i land på stranden. Begi deg ut i en prosedyregenerert villmark med en rekke ulike biomer, slik at eventyret blir ulikt hver gang. Bygg og overlev sammen Synes du livet på øya er for skummelt, eller kanskje du vil samarbeide med venner om byggingen? The Survivalists ordner sakene! Her kan du gå sammen med opptil tre likesinnede om å fullføre eventyr, samle bytte, handle og simpelthen overleve mens dere utforsker øyparadiset sammen. Apestreker Hvis du trenger en snekker, en tømmerhogger eller en soldat, kan du trene opp apekattene på øya til å hjelpe deg med daglige gjøremål eller bistå deg på tokter til en fanatisk leir! Med hermesystemet kan du få de bananspisende vennene dine til å gjøre en rekke ting, så apetrening kan være en nøkkel for å takle alle utfordringene du møter på øya. Dyrk skaperevnen Hemmeligheten for å overleve er å utnytte ressursene rundt deg, enten det gjelder å lage deg en primitiv øks til å hugge trer med eller blande deg forfriskende fruktsmoothier når du er sulten. Du kan oppdage oppskrifter og utvide horisonten gjennom utformingstrær for mat, ting eller bygninger. Den sterkestes rett Er du ute etter et episk sverd som du kan henge på hytteveggen, eller trenger du å knerte fiendtlige inntrengere? Det du er ute etter, kan befinne seg i et av de mange templene du finner rundt på øya. Men det er ikke lett å få kloa i godsakene, så det gjelder å være forberedt før du drar ut på plyndretokt og skattejakt.