Skautfold: Usurper
Usurper er et Metroidvania-actionrollespill. Med Eldritch-monstre sluppet løs av det overjordiske Citadel, er jobben din å befri London fra dets redsler og beseire Navigator! Bruk det nye «Guard»-systemet, som belønner dyktig spilling og nøyaktighet for å avdekke den massive strukturen og beseire marerittene som lurer deri. Denne oppfølgeren til Skautfold: Shrouded in Sanity krever ikke kunnskap om det forrige spillet. Keiserinne Eleanor har nylig fått tilbake kronen sin, og hun har samlet de kongelige styrkene og hennes fire mest lojale riddere for å gå inn i citadellet i håp om å lære mer, og forhåpentligvis finne en måte å befri London fra redselen på. I mellomtiden bruker Waltham, leder av Weimar, sine egne styrker for å bestige citadellet og utfordre lederen, Navigator, for sine egne … formål … Spillet byr på: - En overbevisende historie bygget rundt den usannsynlige alliansen mellom en likefrem ridder og det skyggefulle vesenet som vekket ham til live igjen. - Et originalt kampsystem bygget rundt «Guard», en ferdighet som lar spilleren storme gjennom angrep og ta risiko, og som belønner nøyaktig timing og risikovurdering. - En massiv og allsidig sammenkoblet verden med utallige snarveier og en rekke forskjellige områder, fra menneskelige byer til fremmede landskap, store biblioteker, eteriske hager, en Eldritch-motor og et krasjet romskip. - 8 forskjellige statistikker du kan forbedre (samt mulighet til å gjøre om) og over 90 forskjellige våpen og trylleformler for å lage utallige varianter av karakteren din. - Spesielle spillmoduser som «No-guard», «1 HP», «Oermanent-death» og «Built-in speedrunning».