RoboCop
Alex Murphy var en pliktoppfyllende politibetjent som ble brutalt henrettet av en lokal gjeng. Takket være OCP-konsernets teknologi sto Murphy opp fra de døde, forvandlet til RoboCop, en avansert kybernetisk politibetjent utviklet for å opprettholde loven og beskytte de uskyldige. Når RoboCop nå melder sin ankomst i Mortal Kombat-universet, har han gjennomgått en rekke oppgraderinger og er klar for å tjene folket ved å pågripe enhver Kombatant som står i hans vei.