Ravenswatch - Merlin
"Merlin, den berømte trollmannen fra den Arthurianske legenden, slutter seg til rekkene i Ravenswatch. Fanget i århundrer i et søvnfengsel vevd av Fruen fra Sjøen, hans tidligere kjærlighet, våkner trollmannen endelig, fratatt sin klarsynsgave, men ikke sin kraft. Fortapt og hjemsøkt av fortiden sin, slår Merlin seg sammen med heltene fra Ravenswatch for å avdekke sannheten ... og ødelegge Marerittet." Denne nye spillbare helten utmerker seg ved sin eksepsjonelle mestring av magi. Merlin er ikke begrenset til bare tre ferdigheter: han kan velge mellom ni trollformler, delt inn i tre kategorier som gjenspeiler hele omfanget av hans evner. * Naturformler: tilkall kolossale bjørnebærbusker, få det til å regne stjerner, eller hev et steinskjold som eksploderer på fiendene dine. * Arkan magi: kast lyn gjennom monstre, kast en ildkule eller løsne en frostkule som forfølger målene dine. * Hellig lys: helbred dine sår og dine alliertes, blind fiendene dine og riv ned forsvaret deres, eller unnslipp fare ved å teleportere bort. Mens han I kamper genererer Merlin Power Runes, en unik ressurs som forsterker trollformlene hans og lar ham lage ødeleggende kombinasjoner. På grunn av hans variasjon i trollformler, hans fire ultimate evner og hans mange talenter, har spillingen enestående dybde. DLC-en inkluderer også fire skins som kan låses opp i spillet, samt tre eksklusive premium skins: et Ravenswatch-antrekk, et Nightmare-antrekk og et Royal Counselor-antrekk.