Dr. Zomboss elsker teknologi nesten like høyt som han elsker hjerner. For å få den nyeste teknologien, og helt uten bekymringer for opphavsrett, har Zomboss laget Grass Effect Imp og Z7-Mech for å sikre Zomburbias galaktiske fremtid. Med en B.P.P.-rifle og Zomni-verktøy, keramisk bepansring med kinetikk og forbedring av teknikker, biotikk og våpenskade – Grass Effect Z7-Mech er skapt for å være den beste planteslakteren noensinne.