Planetbase
Planetbase er et strategispill der du veileder en gruppe romkolonister som prøver å etablere en utpost på en avsidesliggende planet. Du har rollen som basearkitekt og leder, som forteller kolonistene hvor de skal sette opp bygningene de trenger for å overleve. Du må sørge for at de har konstant tilførsel på oksygen, mat og vann for å overleve. Du må få dem til å samle energi, utvinne vann og metall, dyrke mat, produsere roboter og bygge en selvforsynende base i nådeløse omgivelser der du aldri er langt fra å mislykkes. Selv om spillet ikke er en simulator, er alle mekanikkene troverdige og basert på de forventede utfordringene ved å etablere en koloni på en ny planet. Innhold: – Fire ulike planeter med ulike forutsetninger og vanskelighetsgrader. – Ta i bruk sol- og vindenergi (hvis tilgjengelig) for å levere strøm til basens bygninger. – Dyrk hydroponiske grønnsaker og lag vitrokjøtt for å brødfø befolkningen. – Utvinn og produser råressurser, behandle dem, produser varer og etabler en produksjonskjede. – Administrer flyten av koloniimmigranter for å sikre deg personene med de rette egenskapene. – Overlev katastrofer som meteorer, sandstormer og solerupsjoner, og beskytt basen mot inntrengere. – Mekaniser basen ved å lage dine egne roboter som hjelper deg med de mer anstrengende oppgavene. – Utvid kolonien fra noen få pionerer til en pulserende planetbase med hundrevis av kolonister.