METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN
Konami Digital Entertainment fortsetter METAL GEAR SOLID V-opplevelsen med det nyeste kapittelet i serien, METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain. MGSV: The Phantom Pain starter en ny epoke i serien med banebrytende teknologi drevet av Fox Engine. Spillet gir deg en førsteklasses spillopplevelse der du får taktisk frihet til å utføre oppdrag i en åpen verden. Ni år etter hendelsene i MGSV: GROUND ZEROES og fallet av Mother Base, våkner Snake, også kjent som Big Boss, etter ni år i koma. Året er 1984. Den kalde krigen fungerer som bakteppe mens atomvåpen fortsetter å forme det globale trusselbildet. Snake drives av hevn. Han etablerer en ny privat hær og vender tilbake til slagmarken på jakt etter den hemmelige gruppen XOF. METAL GEAR SOLID-teamet fortsetter å utforske voksne temaer som krigspsykologi og krigens grusomheter. MGSV: The Phantom Pain er et av spillene det knytter seg størst forventninger til i år. Den åpne verdenen, den fotorealistiske grafikken og det rike spilldesignet gjør at det kommer til å sette spor etter seg med filmaktig historiefortelling, tunge temaer og en oppslukende taktisk spillopplevelse. Dette får du: En åpen verden der spillerne har frihet til å velge hvordan de vil ta seg av oppdragene og komme seg videre i spillet - Med Fox Engine får du realistisk grafikk, gjennomtenkt spilldesign og en ekte nestegenerasjonsopplevelse - Nettspill som tar med konsollspillet til andre enheter for å forbedre totalopplevelsen og tilgangen til spillet.