Flerspillerutvidelsen Resurgence gir kampen en ekstra dimensjon av gammelt nag. Du får to nye kart å beseire: Firebase Condors månebase og Firebase Hydras vannkraftverk. Den åpner også for forsterkningspakker som gir deg seks nye klasser fra arter som har mistet liv eller hele planeter til Reapers: batariansk vakt, batariansk soldat, geth-jeger, geth-ingeniør, krogan-kampmester og asari justicar. De nye våpnene i pakken er Geth Plasma SMG, Striker Assault Rifle og Kishock Harpoon Gun. I tillegg får du fire nye utstyrsartikler som gir bedre våpenstabilitet, mer nærkampskade, mer skade for hodeskudd og bedre skjoldregenerering.