Flerspillerutvidelsen for Rebellion åpner to nye fronter mot the Reapers: jungelreservoaret til Firebase Jade, og Firebase Goddess på Thessia. Styrkepakkene i spillet inneholder nå også tre nye våpen (Reegar karabin, Krysae skarpskyttergevær, Cerberus Harrier) samt utstyr, forbruksvarer og seks nye klasser fra arter som har mistet liv eller hele planeter til the Reapers: Quarian Engineer og Infiltrator, Vorcha Soldier og Sentinel, Phoenix Adept og Vanguard. Kampen fortsetter: hold ut!