Et år etter den globale katastrofen som utryddet mesteparten av menneskene på jorden, er det en mann som fremdeles kjemper for å overleve. I en ustabil, døende og livsfarlig verden utforsker han en forlatt by på leting etter familien sin. Overlev de trykkende omgivelsene og naviger deg gjennom et støvete og nedslitt gatebilde. Klatre til toppen av restene av de siste gjenværende skyskraperne for å finne ting du trenger og luft det går an å puste i. Utforsk ruinene av en en gang fremgangsrik storby. Og opplev den nye menneskeheten, preget av mistroiske overlevende, farlige og bevæpnede gjenger og ofre som trenger hjelp.