Velkommen til den solrike italienske kystbyen Sapienza, et tettbefolket sted, spekket med utfordringer og muligheter for å utføre jobber på kreative måter. Finn Silvio Caruso og stopp et dødelig virus i et omfattende oppdrag. Dette stedet inkluderer ulike utfordringer, mål, våpen, utstyr, startsteder, stash-poeng og ting å mestre, samt en helt ny middelhavskystby å utforske. Som med alle steder i HITMAN, skjuler det seg mørke hemmeligheter og spennende historier i sjarmerende Sapienza.