Med fire mål å utslette, oppdraget «Freedom Fighters» leverer et intenst infiltreringsoppdrag som tvinger spilleren til å utvikle trofast taktikk. Området er fiendtlig, med et nybygget sikkerhetsgjerde, og det patruljeres hele døgnet. Et tidligere gårdsanlegg har blitt konvertert til et militær treningsanlegg og hovedkvarter. Ledet av ett av dine fire mål, Sean Rose, kombinerer dette nymoderne teamet med geriljakrigere hackere og våpeneksperter fra hele kloden. Tre andre prominente mål må også elimineres – Maya Parvati, Penelope Graves og Ezra Berg er alle prominente militia-medlemmer med egne spesialiteter. Med sine store historieavsløringer, vil ikke Hitman-spillere føle seg utilfreds med hvordan sesongen bygger seg mot slutten i et spennende klimaks. For de farligste spillerne, venter nye muligheter, våpen og gjenstander på å bli oppdaget. Episode 5: Colorado venter deg med maks beredskap og flere fiender å overkomme.