Genesis Alpha One
I en nær framtid preget av krig, korrupte regimer og ødeleggende forurensning har innflytelsesrike selskaper skapt Genesis-programmet i et siste forsøk på å redde menneskeheten. Sett ut som kaptein på stjerneskipet Genesis på det ultimate oppdraget til ukjente deler av verdensrommet. Bygg og led et romfartøy, produser matvarer gjennom landbruk, ta deg av skremmende utenomjordiske angrep, klon skapninger og utforsk et stort vilkårlig skapt univers. Gedigne, tilfeldig genererte galakser sørger for at hver eneste runde av Genesis Alpha One blir unik. Velg mellom tre vanskelighetsgrader eller skreddersy spillet til din spillestil med Custom Game Mode. Oppdag nye planeter, omgå asteroidefelt og overlev møter med The Mechanics og Framen – rompirater som vil borde skipet ditt for å ta knekken på både det og besetningen. Døden er det eneste utfallet, og oppdraget er over når alle klonene dine er døde. Gjenstander du har funnet, tar du imidlertid med deg videre til neste gjennomspilling, og du kan også låse opp nye selskaper, noe som gjør deg mektigere for hvert forsøk. Bygg, oppgrader, utforsk Begynn med et lite fartøy, og bygg og vedlikehold en intergalaktisk ark ved å kombinere oppgraderbare romskipsmoduler, blant annet mannskapsforlegninger, verksteder, hangarer, klonelaboratorier og drivhus. Med en lett forståelig byggemeny kan du enkelt sette sammen delene i skipet for å skreddersy spillestilen din. Utvikle fartøyet og utforsk skaperverket ditt i førsteperson. Unngå å bli infisert av romvesener Dersom skipet blir infisert av romvesener, kan det spre seg raskt og ramme hele besetningen. Derfor gjelder det å utrydde slike angrep raskt før du blir overveldet og skipet blir ødelagt. Du kan forske frem et arsenal av våpen og forsvarsverker som kan hjelpe deg med å bekjempe trusselen. Dra nytte av en rekke kraftige våpen, forsk på romsykdommer for å helbrede besetningen, ta i bruk nye ferdigheter og sett ut krigsroboter til å ta opp kampen mot romvesenhordene. Klon og skap nye livsformer Mannskapet ditt må vokse sammen med skipet. Få større mannskap for å møte skipets behov med banebrytende kloneteknologi. Ta DNA-prøver av romvesener du møter over hele galaksen og spleis dem med medlemmer av ditt eget mannskap slik at menneskeheten kan blomstre med evner man tidligere ikke kunne forestilt seg. Begi deg inn i verdensrommets dyp på jakt etter verdifulle ressurser For å utvide skipet og legge til rette for besetningen må du utforske farlige planeter. Samle ressurser som kobber og uran, og høst inn planter for å opprettholde livet om bord. Du kan også finne ukjente gjenstander og informasjon etterlatt av utforskere som har vært der før deg – uten å overleve.