Edy's Advance Ops
Et spesialoppdrag som gir deg et våpen som kan være hendig i starten av hovedspillet. I tillegg, om du fullfører det, kan du opgså motta Edy fra det opprinnelige Valkyria Chronicles! Dette oppdraget kan spilles etter at du låser opp hovedkvarteret i 2. kapittel av hovedhistorien. For å få tilgang på denne historien, gå til Book Mode > Menu > Extra Stories.