Dead by Daylight: Ash vs Evil Dead
Ash Williams, den legendariske helten fra grøsserserien Ash vs Evil Dead, har trådt inn i Entitetens rike. Selv om han denne gangen ikke kan bruke motorsagen sin, vet Ash hvordan han skal unngå en grufull død. Vandre gjennom tåken som Ash og unnslipp ondskapen nok en gang. På en helgetur til en hytte oppdaget Ash Necronomicon Ex-Mortis (De dødes bok) og vekket til live noe dystert i skogen. Vennene hans ble besatt av ondskap, og han ble nødt til å drepe dem; den høyre hånden sin måtte han sage av. De neste tretti årene forsøkte Ash å flykte fra fortiden sin, og jobbet på et kjøpesenter og forførte kvinner på lugubre kneiper. Men en natt leste han fra Necronomicon for å imponere en dame – et feiltrinn som gjorde at ondskapen fant ham nok en gang. Etter en forferdelig kamp ble en utarmet Ash tatt med inn i fremtiden av Sumerias riddere. Men etter at en avtale med en djevel gikk dunken, endte Ash opp i Entitetens rike, uten hverken hagle eller motorsag.