Asterix & Obelix: Heroes
Året er 50 f.Kr. Gallia er fullstendig okkupert av romerne. Vel, ikke fullstendig … En liten landsby med ukuelige gallere holder fortsatt stand mot inntrengerne. BRUK KORTENE I STEDET FOR NEVENE DINE Kjemp ved å bruke kortene, oppgrader heltene dine og legg til nye kort til kortstokken din underveis i eventyret. Hvert kort har bestemte egenskaper, fra å påføre stor skade med en bautastein til å helbrede en helt med Miraculix’ eliksirer! Du må tilpasse deg hver runde og ta de riktige valgene slik at du kan hindre de gale romerne i å utføre planene sine. ASTERIX, OBELIX … OG MER ENN 20 IKONISKE KARAKTERER FRA TEGNESERIEN Asterix og Obelix er selvsagt på plass, og det er også hele landsbyen og vennene deres. Alle er klare for eventyr. Skalden Trubadurix, trofaste Idefix, fiskehandler Hermetix og til og med dronning Kleopatra: alle er klare til kamp! Lås opp 24 helter, hver med sin egen ferdighet og unike egenskaper. TOUTATIS-SKATTEN Landsbyen er igjen truet … Cæsar er ute etter en skatt som kan hjelpe ham med å erobre alle gallerne. Asterix, Obelix og vennene deres må komme ham i forkjøpet for å hindre planen hans. Men, vær forsiktig. Veien videre er full av farer. Bruk kortene dine klokt slik at du kan unngå romernes feller. Under oppdraget vil du reise gjennom seks regioner som er godt kjent for fans av serien mens du møter romerske legioner, så vel som pirater, egyptere, vikinger og til og med ville dyr.