A United Front with Squad 7
Denne historien byr på et sammenstøt med 7. tropp, heltene fra det opprinnelige Valkyria Chronicles. Etter å ha spilt gjennom denne ekstra historien, vil du kunne bruke Welkin (i tanksen Edelweiss), Alicia, Isara, Largo og Rosie i hovedspillet. Denne historien kan spilles etter at du låser opp hovedkvarteret i 2. kapittel av hovedhistorien. For å få tilgang på denne historien, gå til Book Mode > Menu > Extra Stories.