Shikaku Room
Shikaku Room er et rolig, logikkbasert puslespill om å dele opp plass med omtanke. Hvert puslespill gir deg et rutenett med spredte tall. Oppgaven din er å dele hele brettet inn i rektangler, slik at hvert rektangel inneholder nøyaktig ett tall og dekker nøyaktig så mange ruter som tallet viser. Et hint merket 6 må for eksempel tilhøre et rektangel laget av 6 ruter. Reglene er enkle, men puslespillene blir raskt svært tilfredsstillende. Hvert brett løses med deduksjon, planlegging og litt romlig intuisjon. Det finnes ingen timere som presser deg videre, ingen støyende distraksjoner og ikke noe press. Bare et stille rom, et rent puslespill og gleden ved å finne riktig form. Start med små opplæringsrutenett, og jobb deg deretter gjennom større og mer utfordrende puslespill etter hvert som kampanjen utvides. Shikaku Room passer både for korte, avslappede økter og lengre, mer ettertenksom problemløsing. Funksjoner Elegante rektangelbaserte logikkpuslespill Enkle regler med tilfredsstillende dybde Rolig, minimalistisk presentasjon Gradvis kampanjevanskelighet Små nybegynnerpuslespill til store ekspertbrett Støtter tastatur, mus og gamepad Valgfrie hint når du trenger et lite dytt Innebygde prestasjoner for progresjon og mestring Ingen raske reaksjoner kreves, bare klar tenkning Slik spiller du Del hele rutenettet inn i rektangler eller kvadrater. Hver region må: Inneholde nøyaktig ett tall Dekke nøyaktig antallet ruter som vises Ikke overlappe andre regioner Ikke etterlate tomme celler Et hint på 12 kan for eksempel løses som et 3x4-rektangel, et 2x6-rektangel, en 1x12-linje eller et hvilket som helst annet rektangel med areal 12, så lenge det passer på brettet og ikke fanger et annet hint. Kontroller Spill komfortabelt med mus, tastatur eller gamepad. Bruk markøren til å velge en startcelle, utvid rektangelet og bekreft valget. Du kan avbryte, rydde en region eller bruke et hint når du trenger det. Vanskelighet Shikaku Room introduserer gradvis større og mer komplekse puslespill: nybegynner, middels, avansert, ekspert og mester. Prestasjoner Tjen prestasjoner mens du går gjennom kampanjen, og vis mestring ved å løse rent uten å lene deg på hint eller feil.