RIOT – Civil Unrest er den etterlengtede opprørssimulatoren med sanntidsstrategi som plasserer spilleren midt i noen av verdens mest splittende sammenstøt. Kampanjer: Indignados (Spania), Arab Spring (Egypt), Keratea (Hellas) og NoTAV (Italia). 17 enkeltscenarioer, i blant annet Roma, Oakland, Paris, London og Ukraina. Skaperen av RIOT – Civil Unrest, Leonard Menchiari, opplevde selv opptøyer ved NoTAV-protestene i Italia. Han skapte spillet for å dele historiene og uttrykke følelsene han opplevde i disse sammenstøtene. Hva utløser sinnet og aggresjonen hos folkemengdene? Hvordan føler politibetjentene seg i konflikter når de ofte er i mindretall? RIOT – Civil Unrest gir spilleren muligheten til å oppleve begge sidene av kampen – en kamp som ikke har noen vinner. Hvem har rett og hvem har galt? Opplev RIOT – Civil Unrest for å trekke dine egne konklusjoner.