Varpin turmelemien huumeiden leviämisestä väestön keskuudessa on raportoitu, ja sillä on mahdollisesti vakavia seurauksia alueilla, joilla sitä tapahtuu. Uhkataso on vielä määrittämättä, mutta Imperiumi ei voi ottaa riskejä tällaisissa asioissa. Tämä DLC sisältää erityisen prioriteettitehtävän. Tutkimus koostuu lyhyestä tarinasta ja sarjasta uusia tehtäviä. Kun tehtävä on suoritettu, saat palkkioksi ainutlaatuisen rokotusmateriaalin. (Huomaa, että tämä tehtävä on saatavilla vasta, kun olet avannut Triglav-alisektorin.)