1980-luku ja kuoppia täynnä oleva matkanteko Class 142:lla Britannian pisimpään palvelleella "stop-gapilla" kutsuvat luokseen uudessa Blackpool Branches: Preston - Blackpool & Ormskirk -paketissa. Juna oli suunniteltu perinteisten diesel-junien edulliseksi korvaajaksi, ja "the Pacer" päätyikin sitten palvelemaan alueellisia raideverkostoja yli kolmen vuosikymmenen ajan. Palaa aikoihin, kun Pacer oli täysin uusi Lancashiren paikallisessa junaliikenteessä. Autenttiset express-palvelut odottavat sinua, ja junaa vetää Class 47:n luotettava veturi, joka tarjoaa sujuvamman matkanteon West Coast Main Linen ja Blackpoolin välillä matkustaville. Laitetaan ajomoottorit testiin myös rahdinkuljetuksessa. Katso, miten painavat tankkivaunut kulkevat osittain käyttämättömällä Burn Naze -raidehaaralla. Setti on täynnä yksityiskohtia, kuten käyttämättömiä asemia, asetinlaitoksia sisustuksineen ja linjaston viereistä infrastruktuuria. Just Trains' Blackpool Branches vie pelaajan sydämen British Rail -aikakaudelle – kaikki tämä odottaa pelaajaa Train Sim World 4:ssä.