The Dark Pictures Anthology on sarja intensiivisiä, erillisiä ja haarautuvia elokuvamaisia kauhupelejä, joissa on kaksi moninpelitilaa. Jokainen tarina on itsenäinen ja ne voi pelata erikseen. Tämä paketti sisältää Man of Medanin, Little Hopen ja House of Ashesin. Man of Medanissa viisi ystävystä lähtee lomallaan sukeltamaan. Myrsky yllättää heidät ja matkasta tuleekin jotakin paljon synkempää. Little Hopessa neljä yliopisto-opiskelijaa ja heidän professorinsa jää loukkuun autioon pikkukaupunkiin. Heidän on paettava painajaismaisia ilmestyksiä, jotka jahtaavat heitä tiheän sumun keskellä. House of Ashes -pelissä Irakin sodan loppuvaiheissa joukkotuhoaseita etsivät erikoisjoukot löytävät jotakin paljon vaarallisempaa – haudatun sumerilaisen temppelin, jossa on vierasperäisten olioiden pesä. Sotilaiden on solmittava liitto maanpäällisten vihollistensa kanssa selviytyäkseen yön yli maan alla.