Dungeon of the Endless on Rogue-pelin elementtejä hyödyntävä luolastopuolustuspeli, jossa pelaajan on sankarijoukkoineen suojeltava maahan syöksyneen aluksen generaattoria ja tutkittava alati laajenevaa ympäristöä sekä kohdattava aalloittain hyökkääviä hirviöitä ja erikoistapahtumia etsiessään ulospääsyä.