Stray Gods: Orpheus
Att börja om är ett rent helvete. När ödets gudinnor alltid har skrivit din historia, vad händer när du lyfter pennan? Spela som Orfeus i denna helt nya berättelse för Stray Gods: The Roleplaying Musical! Orfeus berättelse är förmodligen avslutad – tills Hermes tar honom tillbaka till de levandes värld. Med deras hjälp ska du leda Orfeus genom djupet av de dödligas beslutsfattande – vem han ska dejta, vad han ska hoppas på, vilket instrument han ska rocka loss på ... Med Anthony Rapp (RENT, Star Trek: Discovery) i huvudrollen och manus av David Gaider är Stray Gods: Orpheus en komisk långfilmsupplevelse som både historieintresserade, hopplösa romantiker och rockstjärnor kan njuta av. En låt till! Upplev 6 helt nya originallåtar, där varje beslut förändrar låten och berättelsen. SG: Orpheus är komponerad av Austin Wintory, med texter av Simon Hall (Tripod), Montaigne (Jess Cerro) och nytillskottet Tom Cardy (Red Flags, Perception Check), och innehåller timtals av interaktiv musik för dig att utforska om och om igen. Skriv din egen historia! När ridån har gått ner och föreställningen är slut, vem går du hem som? Välj att förkasta, omfamna eller skriva om de berättelser som världen förväntar sig av dig. Är den dödliga världen redo för återkomsten av antikens Greklands mest ökända bard?