Imperator: Rome
Gå till historien i Imperator: Rome Alexander. Hannibal. Caesar. Män som dem formade en hel kontinents historia. Under antiken gjorde mäktiga kungar, listiga generaler och levande gudar eviga avtryck runt Medelhavet. Runtom det här havet utkämpade nationer intensiva strider mot varandra, och arvet från dem kom att lägga grunden för den västerländska civilisationen. Men inget av det här var skrivet i sten. Kan du ändra historiens gång i Imperator: Rome? Imperator: Rome är det senaste strategispelet från Paradox Development Studio. Spelet utspelar sig mellan det att Alexanders rike i öst föll sönder och att romarriket grundades, och låter dig uppleva hur det var att bygga en stat under antiken. Styr din befolkning, håll utkik efter förrädare och behåll tron på gudarna. Imperator: Rome innehåller: ◾Karaktärshantering: En levande värld med karaktärer med olika förmågor och egenskaper som förändras över tid. De leder ditt rike, styr dina provinser och har kommandot över dina arméer och flottor. Dessutom ser de mer realistiska ut än någonsin. ◾Mångsidig befolkning: Medborgare, fria män, stammar och slavar – alla med sin egen kultur och religion. Se till att alla, från handelsmän till soldater, är nöjda och glada – annars lär ditt rike inte bli långvarigt. ◾Taktiska strider: Välj taktik innan striderna och överlista fienden. ◾Militärtradition: Alla kulturer har olika syn på krigföring. Romare och kelter har olika möjligheter. Lås upp unika bonusar, förmågor och enheter. ◾Olika statsskick: Hantera senaten i en republik, håll samman hovet i en monarki och stå till svars inför klanerna i ett stamsystem. ◾Barbarer och rebeller: Vandrande barbarer kan plundra eller erövra din mark, medan illojala guvernörer eller generaler kan vända sig – och sina arméer – mot dig! ◾Handel: Varor ger bonusar i sina hemprovinser. Tänker du hamstra och dominera lokalt, eller handla med andra och sprida dina rikedomar? ◾Provinsförbättringar: Investera i byggnader, vägar och försvar för att göra ditt rike starkare och rikare. ◾Hellenistic World Flavor Pack: Innehåll för staterna som bildades när Alexanders rike föll isär, däribland nya armémodeller, händelsekedjor och illustrationer. ◾Digital konstbok: En samling högupplösta bilder från utvecklingen av Imperator: Rome, med tankar från utvecklare och illustratörer. ◾Skrivbordsbakgrunder: Lättillgängliga versioner av Imperator: Romes laddningsskärmar, så du kan dekorera skrivbordet med dem.