Starship Troopers: Extermination
Insectoid creatures known as Arachnids crawl from the bowels of Federation planets, with their endless, bloodthirsty hordes threatening humanity's very existence. The United Citizen Federation needs YOU to put an end to this invasion. Join the Deep Space Vanguard as an elite Trooper and do your part — for freedom, for humanity, for the Federation! Welcome to Starship Troopers: Extermination, a 16-player online co-op first-person shooter set in the cult classic Starship Troopers universe. A GALAXY AT WAR Your mission: scour expansive planets and warzones while battling relentless hordes of Bugs. With hundreds of Arachnids and carapaces swarming your screen at a time, you Troopers are the only ones holding back the tide in this immense planetary struggle! DO YOUR PART Take orders from the legendary General Johnny Rico (voiced by Casper Van Dien) in an all-new single-player mode. Squad up for the full 16-player co-op experience and fight together to crush Bug incursions across the galaxy. The battlefield expands in the Galactic Front, where you can join a Company, push for collective goals and special rewards, and influence the ongoing story. WELCOME TO THE NEW VANGUARD Choose from six classes to suit your playstyle and support your squad. Attack with the Ranger, squash Bugs at range with the Sniper, deal devastation with the Demolisher, cover your team with the Guardian, fortify positions with the Engineer, and save lives with the Medic. Progress with each class to unlock new weapons, equipment, perks, and customization options. Do your part AND look the part! THE ONLY GOOD BUG... Increasing threat levels beckon bigger, more dangerous Bugs... so you’re going to need to hunker down to stand a chance. Retake and rebuild bases, and construct refineries, towers, machine-gun turrets, and more to wrest control of planets away from the Bug menace. Get your defenses ready, then aim for the weak spots on Drones, Warriors, Gunners, Plasma Grenadiers, Tanker Bugs, and many more ugly varieties of Arachnid bastards!