Skylar & Plux: Adventure on Clover Island
Skylar & Plux: Adventure on Clover Island is an enthusiastic revival of the legendary 3D-platformer genre with classic gameplay, playful gadgets, and a lighthearted story set in a gorgeous, colorful world reminiscent of childhood adventures. Go on an action-packed adventure, collect gadgets to help you explore a beautiful paradise, and save it from destruction. It’s up to Skylar Lynxe, our nimble and courageous heroine, and her trusty sidekick Plux Owlsley, to prevent the villainous CRT from conquering their newfound home and turning it into a wasteland. Cross the tropical beaches, volcanic caverns, snowy mountain tops, and merciless desert of Clover Island. Fight an army of CRT's minions, and find powerful upgrades to expand your abilities. Explore the island with the freedom-boosting Jetpack and uncover its mysterious past with the puzzling Time Orb. Are CRT's turret bots giving you trouble? Grab their missiles and send 'em right back at 'em, turn their own fire against them and send CRT's minions flying with the powerful Magnetic Glove! If you miss adventuring like it’s 2001, or just love colorful aesthetics, tasty upbeat music, goofy humor and collecting lots of shiny gems, Skylar & Plux: Adventure on Clover Island is for you! Wield a powerful mechanical arm and whack robots to your heart's content! Use devices like the Jet Pack, Magnetic Glove, and Time Orb to enhance your moves! Explore every inch of Clover Island and rescue its inhabitants from CRT's clutches!