Manairons
Unleash chaos, control magic, and save the village... with a flute. Manairons is a 3D action platformer game inspired by the legends of little creatures living in the Pyrenees. Help Nai face off against the landowner who has taken control of a charming village using the power of the "canut," with magic, flute, and plenty of chaos. The Manairons are back… and this time, they’re not staying quiet! Manairons is a 3D action platformer game set in the Pyrenees, where ancient legends mix with smoking factories, mischievous magic, and quirky little creatures. You are Nai, a manairó who has just awakened from centuries locked in the ""canut"", a magical artifact as old as it is suspicious. A witch frees you (very timely, indeed) and gives you a mission: recover the ""canut"" and stop the chaos it’s causing. The culprit? Llorenç, a landowner with zero charisma and a lot of machines. He’s used the power of the manairons to industrialize the peaceful village of Vilamont. Shops are closed, people are hiding at home, and your fellow manairons are working as if there’s no tomorrow… This is not what the legends said! But Nai isn’t going to sit back. With the help of ancient magical melodies (and a few poorly played notes), you’ll control your fellow manairons, solve puzzles that’ll make you scratch your head, and face your own kind who are working for Llorenç—all with the flute! Adventure, action, stressed-out little creatures, and more than a few hidden secrets await you in the mountains. And remember: when a manairó gets mad… it’s best to step aside. Key Features: - Businesses: Explore the most important businesses of Vilamont, each with its own style and unique challenges. - Magical Melodies: Learn and play different melodies to solve puzzles that will test your creativity and problem-solving skills. - Flute Combat:Face off against other Manairons with your flute. Knock them out or send them to sleep! - Unique Bosses: Defeat the bosses of each zone to progress in the story and free the Manairons. - Tons of Secrets: Each business hides secrets waiting to be uncovered. Are you brave enough to find them all?