Deep, In the Forest
Welcome to a world of roguelike card-based RPG, where you are tasked with liberating the forest kingdom from the tyranny of the Mad King. Your story begins with the main character, once close to the royal family, who becomes a victim of false accusations. When the King’s daughter, the princess, mysteriously disappears, he descends into panic and starts suspecting a conspiracy among his subjects. As a result, numerous innocent people face harsh persecution and imprisonment. You are the one accused of the princess’s disappearance. To prove your innocence and restore order to the kingdom, you must journey to the castle for an audience with the King and his advisor. But first, you must navigate the perilous forest, populated by various beings—Barons and other forest dwellers—who seek to capture you for royal favor and reward. Some of them have been misled or coerced into the hunt. Throughout your journey, you will encounter unique forest inhabitants, explore four diverse regions, and collect powerful items and cards that will empower your hero. Your ultimate path will lead you to the royal castle, where you'll strive to reach the throne room. Will you restore justice and bring peace back to the kingdom? What choice will you make? The outcome of this story lies solely in your hands.