The Occupation
The Occupation is a first-person, fixed-time, immersive sim and investigative thriller set in North West England on October 24, 1987. You play as a journalist in a detailed, systems-driven world where people react to your actions, and time is your biggest enemy. An explosion has triggered a controversial act, which threatens to erode civil liberties of the population, to be rushed into place. You must sneak, hack, and investigate, all while questioning people on their actions from a tumultuous night which resulted in the loss of many lives. Each person has a different account of the night's event, and you must use the tools at your disposal to get the results you need for your investigation. Will you take the most direct route at the risk of getting caught, or plan your approach carefully whilst precious time ticks by? Events happen in real-time and you must make decisions based on the evidence.