Overthrown
You play as a Monarch in possession of an ancient soul-stealing crown with magical abilities. With its power, establish a kingdom in a perilous wilderness and defend it from mutants and bandits roaming the land. Build, gather resources, farm the land and more to turn your fledgling realm into a commanding, self-sustaining kingdom. As your fame grows, more will flock to your banner – but so will those who have come to overthrow you, including your friends in up to six-player co-op. BUILD ANYWHERE Construct a kingdom from scratch and transform the wilderness into a developed community. Decide which buildings go where, and then manage your citizens to automate everything from there! Don’t like where you placed something? Just pick it up and toss it somewhere else! LIFT ANYTHING Throw whole trees at the sawmill to make planks or run through the forest carrying your sawmill to absorb trees along the way! Resource gathering is fun and easy thanks to your crown’s power. Or maybe you have too many enemies around. Pick up monster nests and place them near bandit camps to have them fight each other instead (and obtain free loot!). FIGHT LIKE AN ANIME PROTAGONIST Villagers being eaten by mutants? Run across a lake at 100 km/h to rescue them in time! Being shot at by outlaws up in the hills? Spin-attack so fast that you take off like a helicopter and descend on them from the skies! SURVIVE THE SEASONS Manage resources and stockpile enough food to last the winter. Guard your farmlands (and peasants) from hungry mutants while waiting for your crops to grow. Keep polluting workshops away or see the land turn barren. Ultimately, keep your people happy or see them desert you for the outlaws. PLAY WITH YOUR FRIENDS Overthrown can be played offline in singleplayer, or with a group of up to six friends in online co-op! However – only one can wear the crown.