Monochroma
Monochroma is a cinematic puzzle platformer that takes place in an industrial-alchemic setting. It's about being a child, having a little brother, growing up, falling down and solving some other puzzles. Monochroma offers a deeply visual, intellectual, and emotional experience. The game tells it story without using any written or spoken words. It has black and white graphics only coloured with red. Monochroma features realistic locations and puzzles modelled with accurate physics. Puzzle designs are far from arbitrary trial-and-error gameplay.